23 mars 2011

Sista dagen tårta


Under tiden som jag sökt arbete har jag vikarierat på en förskola. Förskolan som jag själv gick på när jag var liten. Det har varit jätteroligt!
Eftersom jag är utbildad inköpare, har jag därför under en tid sökt arbete inom det området. Imorgon blir min första dag på mitt nya arbete och det ska bli väldigt intressant och roligt.

Till alla på förskolan Gläntan bakade jag igår en mango tårta. Den rekommenderas
Runt tårtan, i var sin blomma sitter första bokstaven i de fem avdelningarnas namn. En mask slingrar sig genom tårtan och på ligger några legoklossar, en fotboll och ett nyfiket bi som söker sig mot fotbollen. Namnet på förskolan är gjort av svarta bokstäver i modelleringspasta.

Mangogrädde
Spacklad med grädde
Täckt med marsipan
Modelleringar i modelleringspasta



Mangogrädde
Fyllning till ett lager i en tårta.

Ingredienser
150 g mangopuré (barnmat)
några bitar fryst mango
2-3 dl grädde

Gör så här
Vispa grädden och tillsätt mangopurén. Tina den frysta mangon mixa den till små, små bitar. 
Tillsätt mangon i grädden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar