31 mars 2011

Månadens Fruktiga sötsak

Mars
Denna "Månadens sötsaks" tema var frukt. Mitt bidrag blev chokladmuffins med mangogrädde. För att få lite vårkänsla satte jag ett bitoppen. Det är nog inte bara jag som längtar till våren, lite vårkänsla har jag fått men helt är inte våren här än. Vill kunna gå ut, utan att behöva klä på mig jackan, det har inte gått riktigt ännu.


Chokladmuffins

Ingredienser
125 gram smör
2 dl socker
2 ägg
1 1/2 dl mjölk
4 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 msk siktat kakao

Hackad choklad, krossade oreokakor och krossade polkagrisar


Gör så här
Blanda smör och socker, rör sedan i äggen, ett åt gången. 

Blanda ner de övriga ingredienser och häll smeten i muffinsformar. 
Hacka chokladen (eller det du vill ha i) och lägg ovan på smeten, blanda ev. ner det.
Grädda i mitten av ugnen på 175 grader i ca 20 minuter.

Vid servering spritsa på mangogrädde och dekorera.

6 kommentarer:

  1. så söta och vad gott det låter med mangogrädde

    SvaraRadera
  2. Känns lite vårigt med bin tycker jag! :)
    Mangogrädden tycker jag du ska testa. Blev gott med att bryta av mot muffinsen med mycket chokladsmak.

    SvaraRadera
  3. Nämen åh så söta små bin!!!

    SvaraRadera
  4. Vilka söta bin. :-)
    Låter gott med mangogrädde.

    SvaraRadera