26 juli 2011

Hästtårta till en hästtjej


Min granne blev firade på dagis för någon vecka sedan. Hon ville ta med sig en tårta och bjuda på.
Jag fick helt fria händer med tårtan men eftersom jag vet att hon gillar hästar så var det självklart att det skulle bli en hästtårta. Letade på olika bloggar efter inspiration och hittade en häst jag tyckte var rolig. 
Hästen ligger och latar sig i tuggande på lite gräs. Hindret är rivet så hästen tyckte inte det var någon idé att fortsätta utan la sig ner i gräset och latade sig istället. En riktigt härlig sommar tårta tycker jag det blev.

Tårtbotten "lika delar", ljusa
Spacklad med grädde
Täckt med marsipan färgad med karamellfärg
Dekorationer i sockerpasta
"Hindret": chokladpinnar


Chokladpinnar finns att köpa i matbutiker bland kakorna.

2 kommentarer: