7 januari 2011

En kompis, J hade läst min blogg och tyckte Jappfluff som jag hade i min 22-års tårta, lät jättegott.
Jag bjöd över henne och vi gjorde tillsammans en tårta med jappfluff. Jag hade förberett botten och fyllningarna.
Precis som i 22-års tårtan hade vi jappfluff och vaniljkräm. Bottnarna bestod av "lika delar".
Marsipan hade jag kvar sedan 90-års tårtan, så fick inspireras av färgerna jag hade att tillgå med. J, tyckte en dödskalle och ros passade bra och då fick det bli det.

 
 Tårtbotten "lika delar"
Vaniljkräm blandat med grädde och vaniljsocker
Röd- och svartfärgad marsipan

3 kommentarer:

  1. Hej Ulrika!

    Jag hittade dig via CupCake-fluffan!

    Jag håller på att starta upp en småländsk glassfabrik som heter Mormor Magdas Därproducerade Glass!

    Jag tyckte det va lite kul att du också bor i de småländska skogarna och döpt din blogg efter din mormors ord!

    mvh Angela

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad kul att du hittade hit.
    Häftigt att du startat upp en glassfabrik.
    Vart kan man köpa din glass? Har du en butik där du bor? Eller kan man köpa den än?
    Kul idé att du kallar det därproducerad glass :)

    Mvh Ulrika

    SvaraRadera
  3. Vilken fin tårta. Jappfluff lät gott, det har jag inte provat ännu. :-)

    SvaraRadera