18 december 2010

Kör inte för fort... 90 som gäller idag

Tårtan jag bakade till min morfar som fyllde 90 år igår blir det i luckan idag. Jag fick fria händer med både innehåll och dekoration. Jag visste precis vad jag ville göra för dekoration. Jag har ett minne från när jag var liten och en granne till min mormor och morfar fyllde 90 år.
Tycker det är svårt att välja fyllning, finns så många olika man kan göra. Tillslut blev det vaniljkrämen från 22-års tårtan och nougatfluff.


18 decemer 2010




Jag hoppas Ni ser vad det ska föreställa. :)
Minnet från barndomen var att när grannen fyllde 90 år stod den den 90-vägskylt utanför hans dörr.
Tårtbrickan kommer från IKEA.



Tårtbotten "lika delar" (2 st), marängbotten (1 st)
Vaniljkräm blandat med grädde och vaniljsocker
Lock av gulfärgad marcipan
Ring och siffror gjord av röd- och svartfärgad marcipan

4 kommentarer: